FANDOM

Acesta este articolul despre un membru al Clanului Uchiha. Dacă vrei să vezi articolul despre un membru al Clanului Sarutobi, vizitează Sasuke Sarutobi.
Sasuke Uchiha [1] [2] [3] [4] [5] [6]
Sasuke

(うちはサスケ, Uchiha Sasuke)
Copilul Profeției (予言の子, Yogen no Ko)[7]

Debut
Anime Naruto Episodul 1
Roman Naruto Jinraiden: Ziua în care lupul a răgit
Film Naruto Filmul: Bătălia Ninja în Tărâmul Zăpezii
Joc Naruto: Konoha Ninpōchō
OVA Găsește Trifoiul Roșu cu Patru Foi!
Apare în Anime, Manga, Roman, Joc, Film
Actori
Japoneză Noriaki Sugiyama

Nao Tōyama (Copil)

Engleză Yuri Lowenthal
Informatii
Data nașterii 23 iulie
Sex Masculin
Vârsta Partea I: 12-13

Partea a II-a: 15-17

The Last: 19

Înălțime Partea I: 150.8 cm - 153.2 cm

Partea a II-a: 168 cm

The Last: 182 cm

Greutate Partea I: 42.2 kg-43.5 kg

Partea a II-a: 52.2 kg

Grupa sanguină AB
Kekkei Genkai Sharingan

Mangekyo Sharingan Etern

Rinnegan

Clasificare Ninja dispărut
Țară Tărâmul Focului
Sat Konohagakure
Profesor Kakashi Hatake

Orochimaru

Elev Boruto Uzumaki
Afiliere Tărâmul Sunetului

Otogakure

Akatsuki

Echipă Echipa Kakashi

Taka

Cei 4 din Sunet

Clan Clanul Uchiha
Rang Ninja
Rang Partea I: Genin
Înregistrare 012606
Vârsta absolvirii Academiei 12
Familie
Fugaku Uchiha (Tată)

Mikoto Uchiha (Mamă)

Itachi Uchiha (Frate)

Sarada Uchiha (Fiică)

Sakura Haruno (Soție)

Element
Foc

Vânt

Fulger

Pământ

Apă

Yin

Yang

Yin-Yang

Sasuke Uchiha (うちはサスケ, Uchiha Sasuke) este ultimul supraviețuitor al Clanului Uchiha din Konohagakure. El a devenit un shinobi ca într-o zi să fie destul de puternic pentru a se răzbuna pe fratele său mai mare Itachi, deoarece acesta a masacrat întregul clan. Inițial a făcut parte din Echipa 7, dar a părăsit satul pentru a merge la Orochimaru care era capabil să îl facă mai puternic, iar mai târziu se alătură grupului Akatsuki cu intenția de a distruge Konoha, devenind astfel un criminal internațional. S-a dovedit a fi un factor cheie în terminarea celui de-Al Patrulea Război Shinobi deoarece dorea ca el să fie cel care stăpânește întreaga lume dar a fost convins de coechipierul și prietenul său, Naruto Uzumaki să se renunțe la planurile sale și a început să călătorească pentru a dovedi că s-a schimbat.    

Biografie

Infant Sasuke

Sasuke (4 luni)

Sasuke este fiul cel mai mic al lui Fugaku Uchiha și al soției sale, Mikoto și prima reîncarnare a lui Indra Ōtsutsuki care să se nască într-o eră relativ liniștită.

Mikoto l-a numit după tatăl celui de-Al Treilea Hokage cu speranța ca într-o zi Sasuke să ajungă un ninja la fel de puternic. [8]

În timpul copilăriei, Sasuke și-a idolatrizat fratele mai mare, Itachi, dorind să fie la fel ca el. Deși Itachi era de obicei prea ocupat ca să-și petreacă timpul cu fratele său mai mic, cei doi frați își găseau puțin timp unul pentru celălalt. În anime au inventat un joc în care căutau urme lăsate de pisici. [9] Din cauza lui Itachi, Sasuke era apropiat și de Shisui Uchiha.

În ciuda faptului că Sasuke își adora fratele, el era constant în umbra lui Itachi, care era văzut drept un geniu de către restul clanului. Tatăl lui Sasuke era cel mai interesat de către primul său născut așa că a ajuns să-l neglijeze complete pe mezin. La polul opus se afla Itachi care avea grijă de fratele său, jucându-se și având grijă de el în locul tatălui lor. Chiar și după ce s-a înrolat la Academie, Sasuke nu a putut să iasă din umbra lui Itachi. [10] Chiar dacă era cel mai bun din clasă, singurul lucru pe care Fugaku l-a făcut a fost să-i compare rezultatele cu ale lui Itachi. [11]
Itachi sasuke young by vicky cute-d5ybqvj

Sasuke și Itachi

Când Sasuke avea 7 ani, relația dintre tatăl și fratele său s-a deteriorat atunci când Itachi a fost luat la întrebări în legătură cu aparenta sinucidere a celui mai bun prieten a său, Shisui. Pe măsură ce comportamentul lui Itachi a devenit și mai bizar, Fugaku a început să îl bage în seamă și pe Sasuke, învățându-l Tehnica Sferei de Foc, o tehnică ce reprezenta un fel de ritual de maturizare în Clanul Uchiha. [12] Când Sasuke a încercat tehnica pentru prima oară, tot ce a reușit să producă a fost o mică flacără și apoi niște fum. Tatăl său i-a spus că Itachi a reușit să folosească corect tehnica din prima iar încercarea lui Sasuke l-a dezamăgit. Cu o săptămână mai târziu, Sasuke i-a arătat lui Fugaku că și el poate folosi tehnica iar tatăl său l-a lăudat pentru prima oară pentru meritele sale și nu l-a comparat cu Itachi. După asta, Sasuke a fost avertizat să nu calce pe urmele fratelui său mai mare.

Într-o noapte, Itachi a ucis fiecare membru al clanului, lăsându-l în viață doar pe Sasuke, spunând că nu se merită să-l ucidă. În plus, Itachi i-a spus: „Mereu ai vrut să mă întreci. Din acest motiv am să te las să trăiești... dacă vrei să mă omori, atunci urăște-mă, disprețuiește-mă... și acum fugi, salvează-ți viața mizerabilă.” De asemenea, Itachi i-a dezvăluit fratelui său locul secret de întâlnire al clanului și i-a sugerat să învețe adevăratul scop al Sharinganului. I-a spus că „pentru a activa Sharinganul Mangekyō trebuie să ucizi persoana care îți este cea mai dragă”  și că „atunci când ne vom confrunta, vom avea aceeași ochi”. Sasuke a crezut că a leșinat după asta, dar mai târziu și-a amintit ca a reușit să-și activeze Sharinganul și l-a fugărit pe Itachi. Când l-a ajuns din urmă, Sasuke a reușit să-i dea bandana jos cu ajutorul unor cuțite. Itachi plânge atunci când se apleacă să o ridice și apoi îl imobilizează pe Sasuke, băiatul trezindu-se mai târziu la spital amintindu-și doar ce Itachi a vrut să-și amintească.

Prima oară când Sasuke l-a întâlnit pe Naruto Uzumaki la Academie, ei au fost puși să se lupte. Naruto a devenit entuziasmat, gândindu-se că avea șansa să îl bată pe Sasuke și să devină popular, dar a fost învins cu ușurință. Privindu-l pe Sasuke în ochi, Naruto a realizat că erau atât de plini de ură și că parcă adversarul său ar fi privit pe altcineva și nu pe el. Când Iruka i-a pus să se împace, cei doi au refuzat. [13]

Young sasuke and Naruto

Sasuke și Naruto la Academie

Până la absolvire, Sasuke a devenit un singuratic și l-a considerat pe Naruto o persoană slabă și irecuperabilă cu care nu merita să-și bată capul. În ciuda acestui fapt, când privirile lor se întâlnesc, amândoi se uită imediat în direcții diferite dar zâmbesc, arătând că în adâncul sufletului, Sasuke îl considera pe Naruto un prieten.    

Aspect

Sasuke2

Sasuke Partea I

Sasuke are ochii de culoarea onix-ului și păr negru cu o tentă de albastru. Părul lui este ridicat la spate și bretonul, care îi ajunge până la bărbie, este împărțit de-o parte și de alta a feței. În timpul copilăriei, Sasuke purta o bluză neagră cu gulerul ridicat și cu simbolul clanului Uchiha pe spate și pantaloni scurți negri (albi în anime). Sasuke a purtat odată o uniformă Anbu când l-a însoțit pe Itachi într-o misiune. Potrivit lui Hashirama Senju, Sasuke îi seamănă foarte mult lui Izuna Uchiha. Sasuke este considerat un individ arătos de către fetele de vârsta sa care îl plac. La începutul Părții I, ținuta lui Sasuke era una tradițională a clanului său: un tricou albastru cu gulerul înalt și simbolul Uchiha pe spate și pantaloni scurți albi. În timpul Examenelor Chunin, Sasuke a purtat o versiune dintr-o singură piesă a acestei ținute însă neagră, avea numeroase curele pe brațul stâng și bandaje pe celălalt braț și pe picioare. Pe măsură ce trece timpul, simbolul clanului Uchiha devine din ce în ce mai mic până își înfrânge fratele.
Sasuke3

Sasuke în timpul Examenelor Chunin

Inițial, Sasuke purta o bandană albastru cu simbolul Konohăi în jurul frunții. După ce a fost înfrânt de către Itachi, Sasuke a încetat să mai poarte bandana pentru o perioadă. Și-a pus-o din nou în a doua jumătate a bătăliei sale cu Naruto în Valea Sfârșitului doar ca s-o lase să cadă când au terminat. De atunci Sasuke nu a mai purtat vreo bandană.

  • Sasuke în Partea a II-a
  • Sasuke după lupta cu Deidara
  • Sasuke după lupta cu Itachi
  • Sasuke în Akatsuki
În Partea a II-a, Sasuke a crescut destul de mult în cei doi ani și jumătate și a devenit mai musculos. Inițial purta o cămașă albă descheiată cu simbolul clanului pe guler, o pereche de pantaloni albaștrii cu talie înaltă și protectoare care îi ajungeau până la bicepși. De asemenea, avea o curea făcută dintr-o funie mov în care își căra sabia. După ce s-a luptat cu Deidara și-a schimbat cămașa cu un maiou gri. Protectoarele de pe brațe au dispărut și a început să poarte bandaje în jurul încheieturilor sub care se aflau banderole în care ținea shuriken. Purta o haină neagră cu această ținută.

După ce s-a luptat cu Itachi, Sasuke s-a întors la cămașa albă (gri în anime) cu guler înalt. A purtat pentru scurt timp o haină Akatsuki. Odată cu această nouă ținută, Sasuke și-a lăsat bretonul să treacă de frunte. Simbolul clanului de pe spatele său a revenit la mărimea inițială.

În timp ce se obișnuia cu ochii lui Itachi, Sasuke a purtat robe negre ca cele pe care le purta Madara în tinerețe.

După ce l-a întâlnit pe Hagoromo Otsutsuki și i-a primit chakra și Rinneganul, Sasuke a obținut un semn cu o semilună în palma sa stângă, deși mai târziu a pierdut semnul. Datorită ultimei sale lupt cu Naruto, Sasuke și-a piersut brațul stâng.

  • Sasuke în The Last
  • Sasuke cu poncho
La doi ani după cel de-Al Patrulea Război Shinobi, Sasuke, la vârsta de 19 ani, poartă o eșarfă albastră înfășurată de câteva ori în jurul capului. Poartă o bluză neagră cu gulerul înalt. Brațul său drept este înfășurat în bandaje albastre. De asemenea, poartă un poncho maroniu  care îi acoperă majoritatea trunchiului și îi ascunde brațul lipsă.Sub poncho poartă o vestă de protecție asemeănătoare cu cea pe care o poartă shinobi din Kumogakure. Are și trei lanțuri deasupra ponchoului, unul verde, unul roșu și unul galben. Pantalonii săi sunt albaștrii și gleznele sale sunt înfășurate în bandaje până la sandale. Are și o sabie pe care o ascunde sub poncho.

Mulți ani mai târziu, Sasuke s-a maturizat, părul său a crescut iar bretonul său seamănă cu al lui Madara. Poartă o haină neagră cu o cămașă albă sub ea, o curea mov și pantaloni și sandale negre. Are o nouă sabie ascunsă sub haină și poartă o geantă mov pe umărul drept.    

Abilități

Încă din copilărie Sasuke a fost considerat un geniu chiar și printre membrii Clanului Uchiha, cunoscând multe tehnici și fiind șef de promoție la Academie. El a fost comparat cu alți indivizi talentați și s-a spus că avea potențialul să-i întreacă pe Itachi, Nagato și Madara. Sasuke își dezvoltă abilitățile rapid în Partea I, fiind capabil să țină piept unor shinobi puternici. După ce s-a antrenat cu Orochimaru pentru doi ani și jumătate, el putea să se lupte cu numeroși ninja și chiar a învins întreaga Echipă 7 atunci când s-au întâlnit prima oară.

La Summit-ul Celor Cinci Kage, Sasuke a dovedit că se poate lupta cu cel puțin doi Kage și gărzile lor de corp și, mai târziu, l-a învins pe Danzo chiar dacă acesta folosea Izangi. În timpul celui de-Al Patrulea Război Shinobi, Sasuke și-a putut învinge fratele în ciuda faptului ca trupul acestuia suferise modificări și că se afla sub influența Modului Eremit al lui Kabuto.

După ce a primit Chakra Celor Șase Căi, Sasuke i-a putut crea probleme chiar și lui Madara când acesta era jinchurikiul celor Zece-Cozi și a putut să se lupte cu Naruto de la egal la egal, pentru un moment chiar având un avantaj după ce a absorbit chakra bestiilor cu cozi

Statistici

Carte de Date Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligență Putere Viteză Chakra Sigilii Total
I 2,5 2,5 1,5 2 2 3 2 3 18,5
II 3,5 2,5 1,5 2,5 3 3,5 3 3 22,5
II 5 3,5 4 3,5 3,5 4,5 3,5 4 31,5

Știați că...?

  • Sasuke a fost numit după Sasuke Sarutobi, tatăl celui de-Al Treilea Hokage, deși numele lor poate fi inspirat de către personajul Sarutobi Sasuke. Numele de familie al lui Sasuke, „Uchiha” este un alt mod de a pronunța „uchiwa” („evantai de hârtie”), simbolul Clanului Uchiha. Uchiwa poate folosi pentru a ațâța focul și se poate referi la faptul că cei din Clanul Uchiha folosesc tehnici ce au la bază focul.
  • Spre diferență de majoritatea personajelor din Naruto, Sasuke nu se adresează nimănui cu onorifice (în afară de părinții săi, membrii ai clanului și Itachi) cum ar fi -sensei (Kakashi-sensei) sau -sama (Orochimaru-sama), lucru pe care japonezii îl consideră nepoliticos.
  • În ediția din iunie 2006 a revistei Shonen Jump, Kakashi a spus că, având în vedere că Sasuke e un geniu, este plictisitor să-l învețe ceva deoarece se prinde foarte repede, spre diferență de Naruto care nu este la fel de previzibil.
  • Deși prima apariție a lui Sasuke în manga este considerată capitolul 3, el poate fi văzut în spatele lui Naruto în capitolul 1, pagina 13.
  • Pe coperta capitolului 1, Sasuke este călare pe un șoim, pe care mai târziu învață să-l convoace. În următoarele ediții, el este ilustrat înconjurat de șerpi, altă specie pe care învață să o convoace.
  • În topurile de popularitate a personajelor din Naruto, Sasuke a avut locul 3 în primul top, 4 în al doilea și al treilea și 3 în al patrulea. A fost primul în al cincilea și al șaselea și per-total este al treilea cel mai popular personaj, având peste 33600 de voturi. În al șaptelea s-a clasat pe locul 8, în al optulea și al nouălea top s-a aflat pe locul 2.
  • Sasuke este unul dintre cele 4 personaje care s-au aflat mereu în Top 10 cele mai populare personaje.
  • În perioada dintre moartea lui Madara și nașterea fiicei sale, Sarada, Sasuke a fost singurul Uchiha în viață.
  • Tema muzicală a lui Sasuke - „Rătăcitor” (漂泊, Hyōhaku) este auzită de câte ori apare pe ecran și îi descrie natura rărăcitoare.
  • Sasuke este ambidext; de obicei își folosește mâna stângă ca să lovească sau să folosească Chidori iar cu mâna dreaptă își mânuiește sabia. Atunci când Eremitul celor Șase Căi îl întreabă care este mâna dominantă, el o ridică pe stânga.
  • Sasuke avea 140 cm înălțime la masacrul clanului său.
  • Schițele oficiale ale lui Kishimoto arată că Sasuke are 182 cm înălțime în The Last.
  • Potrivit Cărții(lor) de Date:
    • ​Hobby-urile lui Sasuke sunt antrenatul și plimbările.
    • Sasuke dorește să se lupte cu Itachi și cu cei mai puternici ninja din Konoha.
    • Mâncarea preferată a lui Sasuke este omusubi cu okaka (sau katsuobushi) și roșii și nu-i place nimic dulce.
    • Sasuke a completat 16 misiuni oficiale: 7 de rang D, 1 de rang C, 2 de rang B, 6 de rang A și 0 de rang S.
    • Cuvântul favorit al lui Sasuke este „putere”.
  • ​Potrivit primei cărți de date, la Academie, Sasuke avea cea mai mare notă la ninjutsu, taijutsu și genjutsu și cea mai mică notă la cooperare și penultima cea mai mică notă la asertivitate. Per-total, era al doilea în clasă, prima fiind Ino.
  • Sasuke este al doilea personaj, celălalt fiind Rock Lee, care să aibă propria serie numită Legenda Sharingan a lui Sasuke Uchiha. Este creată de asistenta lui Masashi Kishimoto, Kenji Taira.

Citate

  1. (Lui Itachi) „E în regulă... Atât timp cât putem petrece puțin timp împreună.” [14]
  2. (Echipei 7) „Numele meu este Sasuke Uchiha. Urăsc multe lucruri și nu îmi place nimic în special. Ce am eu nu este un vis deoarece îl voi transforma în realitate. O să îmi restabilesc clanul și o să omor pe cineva anume.” [15]
  3. (Lui Naruto) „Nu mă mai interesează viitorul. Doar trecutul.” [16]
  4. (Lui Naruto) „Taci măcar odată! Ce dracului știi tu despre asta?! Nu e ca și cum ai avut vreodata o familie! Ai fost întotdeauna singur, ce te face să crezi că știi ceva?! Huh?! Sufăr pentru că știu ce am avut, cum ai putea tu să înțelegi cum e să pierzi tot!?” [17]
  5. (Lui Itachi) „Te pot ierta... Dar nu voi putea să iert Konoha!” [18]
  6. (Lui Naruto după ultima lor bătălie) „Recunosc... Am pierdut.” [19]
  7. (Monolog interior) „Naruto... Îmi amintesc vorbele pe care mi le-ai spus odată. Că atunci când ești cu mine înțelegi cum ar fi să ai un frate... Și acum când mă gândesc... Acel sentiment... Îl înțeleg. Am călătorit în jurul lumii și îmi amintesc zilele acelea. Eram copii care aveau nevoie de dragoste. Copii care trăiau într-o lume plină de ură. Și am mers pe căi diferite și... ne-am luptat. Dar timpul a trecut și acum mă gândesc... E posibil...exact cum speranțele și suferințele tatălui, mamei și fratelui meu, Itachi le-am înțeles... să înțeleg speranța și suferința ta, Naruto? Nu m-ai abandonat, indiferent de ce am făcut. Și nu ai renunțat niciodată, venind mai aproape când eu mă retăgeam. Nu m-ar fi surprins dacă mă urai, dar nu ai făcut-o... Ai continuat să insiști că suntem prieteni. Și aproape că am distrus și asta. Te-ai luptat să mă oprești... până în punctul în care ți-ai pierdut un braț. Totul pentru că erai prietenul meu. M-ai salvat. Noi care ne ciondăneam pentru cele mai mici lucruri putem înțelege durerea din inimile celuilalt acum. În călătoriile mele, am observat că aceste sentimente nu sunt doar despre tine... sunt despre tot. Dar... nu sunt multe persoane ca tine. Și lucrurile nu merg așa cum vrei, doar uită-te la noi. Asta e și mai adevărat când e vorba de lucruri mai mari. Într-un fel, cred că e la fel ca și cu rugăciunile. Și până o să reușesc să o fac, am să rămân puternic. Ființele care au speranță... acelea suntem noi. Asta ne face shinobi.” [19]
  8. (Lui Kakashi, despre Naruto) „Dacă el nu e aici, atunci nu am altă variantă decât să vă protejez.” [20]

Referințe

  1. Prima Carte de Date, paginile 38-43
  2. A Doua Carte de Date, paginile 44-51
  3. A Treia Carte de Date, paginile 40-47
  4. A Patra Carte de Date, paginile 48-55
  5. Retsu no Sho, paginile 36-37
  6. Zai no Sho, pagina 28
  7. A Patra Carte de Date, paginile 48-55
  8. Capitolul 500, pagina 11
  9. Naruto: Shippūden episodul 189
  10. Capitolul 221, pagina 6
  11. Capitolul 221, pagina 13
  12. Capitolul 223, pagina 10
  13. Capitolul 538, paginile 10-15
  14. Capitolul 402, pagina 7
  15. Capitolul 4, pagina 7
  16. Capitolul 219, pagina 18
  17. Capitolul 229, paginile 9-10
  18. Capitolul 588, pagina 2
  19. 19,0 19,1 Capitolul 699
  20. The Last

Jutsuri folosite

  • Amaterasu
  • Chidori
  • Chidori curent
  • Chidori Senbon
  • Chidori-ul suliței înțepătoare
  • Semnul Blestemat al Cerului
  • Iluzie demonică: Cerul reflectat și alterarea Pământului
  • Efemer
  • Chidori fâlfâitor
  • Stilul Foc: Tehnica Dragonului de Foc
  • Stilul Foc: Tehnica Marelui Dragon de Foc
  • Stilul Foc: Tehnica Sferei de Foc
  • Stilul Foc: Tehnica Florii Phoenix
  • Umbra ascunsă a amprentelor șerpilor
  • Spada Kusanagi: Chidori Katana
  • Lovitura leului
  • Sharingan Mangekyo
  • Tehnica de regenerare a lui Orochimaru
  • Vraja șarpelui autoritar
  • Picătura șoimului călător (doar în anime)
  • Umbra frunzei dansatoare
  • Tehnica shurikenului umbrei
  • Sharingan
  • Tehnica de convocare (șerpi)
  • Susano'o
  • Transcripția sigiliului: Amaterasu
  • Tsukuyomi
  • Demonul cu 4 mâini
  • Etern Magenkyo Sharingan
  • Shurikenul umbră
  • Kirin
  • Convocare: Crearea lamei fulger
  • Tehnica corpului flacără
  • Stilul Flacără: Kagutsuchi