Fandom

Ro Naruto Wiki

Naruto (serie)

952pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
230px-Narutodvd1.jpg

Copertă a DVD-ului primului sezon

Naruto 
(ナルト, NARUTO) este o serie manga japoneză scrisă și ilustrată de Masashi Kishimoto , având și o adaptare anime. Personajul principal, Naruto Uzumaki , este un ninja adolescent, imprevizibil și hiperactiv, care este într-o constantă căutare de cunoaștere, visând să devină Hokage , un ninja recunoscut ca fiind cel mai puternic dintre toți și liderul satului.

Seria manga a fost prima dată publicată de Shueisha în cel de-al 43 număr al revistei Japan's Shonen Jump. Volumul 36, al seriei manga, a fost vândut în 71 de milioane de copii în Japonia. Viz Media a publicat o versiune tradusă în revista American Shonen Jump. Naruto a devenit cel mai bine vândut manga a celor de la Viz. Până acum, primele 14 volume sunt valabile. În ordine pentru a fi în același pas cu anime-ul, Viz a lansat volumele 16-27 în perioada septembrie-decembrie 2007.

Prima serie animată din cele două serii anunțate, produs de Studio Pierrot și Aniplex, a avut premiera în Japonia pe TV Tokyo Network și pe postul satelit Animax pe data de 3 octombrie 2002, și se află și la această oră în cadrul programului TV. Naruto a debutat în Statele Unite în cadrul programului Toonami al Cartoon Network, la data de 10 septembrie 2005, iar în Canada pe YTV's Bionix pe data de 16 septembrie 2005. Naruto a început să fie vizionat în Regatul Unit pe programul Jetix pe data de 22 iulie 2006. A început de asemenea să fie difuzat pe Toasted TV pe data de 12 ianuarie 2007, în Australia, deși putea fi vizionat pe Cartoon Network în 2006. Prima serie a durat 9 sezoane, pe când Naruto: Shippūden și-a început primul sezon pe data de 15 februarie 2007. În România a fost difuzat începând cu data de 27 Februarie 2007 pe canalul Jetix. Au fost difuzate 4 sezoane, adică 104 episoade.

Also on Fandom

Random Wiki