FANDOM

Calea ninja (忍道, Nindō) este regula personală după care fiecare shinobi trăieşte. Este felul lor de a-şi trăi viaţa ninja, motto-ul lor, credinţa sau visul. Calea ninja a unui ninja poate fi orice, nu contează cat de imoral este punctul lor de vedere. Cel mai adesea, Naruto Uzumaki anunţă calea lui ninja de a fi: "Nu voi fugi şi nu mă voi da înapoi de la cuvântul dat, asta este calea mea ninja!"[1] Nimic nu poate opri alţi ninja din a urma regula personală a altora, cum ar fi Hinata Hyūga şi Jiraiya adoptând calea ninja a lui Naruto, sau Rock Lee urmând filozofia "Regulile mele" a lui Might Guy. De asemenea, nu este nimic în neregulă cu un ninja urmând mai mult decat o cale ninja, cum ar fi ninja din Konoha menţionaţi mai sus urmând şi credinţa Voinţei de Foc, pe lânga propriile lor reguli personale.

Potrivit lui Tobi, calea ninja a clanului Uchiha este răzbunarea împotriva inamicilor pe care îi urăsc. În schimb, clanul Senju a creat ce este cunoscut drept Voinţa de Foc în Konohagakure, care poate fi înţeleasă drept calea ninja universala a tuturor shinobilor din sat. În Iwagakure există o filozofie similară cunoscută drept Voinţa de Piatră, care pur şi simplu afirmă că shinobi din acest sat trebuie să aibă o voinţă puterincă.[2] Filozofia lui Kisame Hoshigaki, învăţat de către Fuguki Suikazan, este aceea că informaţia confidenţială este mult mai importantă decât viaţa şi ca ar merge atât de departe încât şi-ar trăda camarazii[3] şi chiar s-ar sinucide pentru a se asigura ca rămâne secretă.[4]

Referinţe

  1. Capitolul 103, pagina 3
  2. Capitolul 575, paginile 8-11
  3. Capitolul 507, paginile 11-12
  4. Capitolul 507, paginile 16-17

Also on FANDOM

Random Wiki